DAVID CASTILLO “EL MAR DE LA TRANQUILITAT”
“La Barcelona de David Castillo és la meva Barcelona”, Loquillo
L’Àngel, sense feina i sense nòvia, decideix tornar al barri que el va veure créixer. El seu paradís
perdut són els solars abandonats de Vallcarca i el Carmel, on jugava a futbol, es barallava amb les colles rivals i on entre tots feien explotar bombes de carbur de fabricació casolana. Eren els anys en què l’home posava els peus a la Lluna i els hippies arribaven a Eivissa. Trenta o quaranta anys
després, el panorama dels turons de Barcelona és un altre. L’Àngel reprèn el contacte amb el que ell en diu «els supervivents» i inicia una relació amb una prostituta de luxe que el farà aferrar-se de nou a la vida. David Castillo ha escrit una novel·la intensa, amb episodis de fúria i de poesia, que és un retrat viu de l’amistat, de l’amor i de la Barcelona que no surt a les guies turístiques.
David Castillo (Barcelona, 1961) és un dels dinamitzadors de la cultura catalana des dels anys vuitanta. Dirigeix el suplement cultural del diari Avui des del 1989 i ha coordinat i dirigit altres capçaleres. Té premis d’acció cívica per la seva feina a diversos barris de Barcelona. Va ser fundador de la Setmana de Poesia i ha dirigit altres cicles.
Entre els seus llibres de poemes destaquen La muntanya russa (1992), Tenebra (1994), Game Over (premi Carles Riba, 1997), El pont de Mühlberg (2000), Menta (2005), Downtown (2005) i Esquena nua (premi a trajectòria Cadaqués a Quima Jaume 2006).
Entre els seus llibres biogràfics hi ha Bob Dylan (1991), Conversaciones con Pepín Bello (2007) i Bcn rock (2009). Les seves novel·les han estat reconegudes per la crítica, com El cel de l’infern (1999, premi Creixells a la millor novel·la de l’any) i No miris enrere (premi Sant Jordi 2001), que va tenir vuit edicions. Ha publicat El llibre dels mals catalans (2010), novel·la en vers sobre els anys del tripartit.
DISTRIBUCIÓ: 02 DE SETEMBRE
Edita proa





